Tuesday, October 19, 2010

kisah lelaki dan bunga...

sila pejamkan mata anda buat seketika.bagi yang sedang membaca cerita ini tidak perlu berbuat demikian kerana jika anda ikut arahan seperti di atas bermakna....tak tahu nak kata pe sebab sudah pasti anda tidak mampu untu membaca arahan yang seterusnya kerana mata anda terpejam jadi sila baca habis dahulu kemudian bolehlah buat itupun kalau nak buat. berbalik pada cerita tadi...pejamkan mata anda dalam keadaan tenang, rileks...cuba bayangkan sedang anda bersendirian di tepi pantai, anda telah didatangi oleh seorang lelaki yang hemsem, macho..dan yang seangkatan dengannya dan di tangan lelaki tersebut ada sejambak bunga. apa reaksi anda? jika mahu tahu jawapan bagi setiap reaksi anda sila tinggalkan apa yang patut...selamat berimaginasi dan jangan biarkan hidup anda diselubungi dengan tanda tanya setelah didatangi lelaki tersebut.

4 comments:

  1. kalau ngan org yg kita kenal.."wow...dpt bunga!!!" sambil lompat2..keh3
    tapi kalau org tu kita tak knal.. dlm hati "gila ke apa mamat ni?"

    ReplyDelete
  2. cuba baca cerita tu dengan betul-betul...sekali lagi baca dengan betul-betul.adakah anda pasti dengan imaginasi anda?

    ReplyDelete
  3. mgkn dia cuma nak jual bunga kot..ntahlah..pening sudah..

    ReplyDelete
  4. su..jgn cepat pening, sabar.apa saja jawapan yang su bg adalah betul tak ada yang salah sebab semua tu adalah imaginasi masing-masing. tapi apa saja jawapan yang kita beri adalah menunjukkan gambaran pemikiran kita.perkara pertama yang ada dalam pemikiran manusia dalam membuat penilaian sesuatu perkara adalah yang "negatif".sebab kita terlalu tergesa-gesa untuk memberikan jawapan tanpa usul periksa, tanpa berfikir dahulu.kebiasaannya bila dirasionalkan baru kita tahu mesej disebaliknya. sikap manusia yang melulu tanpa bertanya juga menjadi faktor wujudnya pemikiran yang negatif sehingga melahirkan tindakbalas beremosi.jadi sama-samalah kita renungkan bagaimanakah diri kita sebenarnya

    ReplyDelete